måndag 17 juni 2013

Ädelostkräm

Ädelostkräm

Här kommer ett recept på ädelostkräm som jag rörde ihop när vi skulle äta kyckling. Jag valde att göra krämen ganska mild i smaken eftersom jag misstänkte att Algot inte skulle vilja ha den annars. Vill man ha mer smak på krämen är det bara att ha i mer ädelost.

Olika såser och röror är perfekt nu till sommarens grillkvällar, kallskuret kött eller fräscha sallader. Har ni någon sås/röra/kräm som är er favorit?



ÄDELOSTKRÄM

3 dl creme fraiche
100 g ädelost (för mild smak)

Gör så här:
Blanda creme fraichen och osten med stavmixer.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Gott och fräscht låter den här såsen! Alltid roligt med nya sås-recept! :)
Ha en toppen kväll!
Kram kram
//Lana

sara sa...

Va gott, älskar ädelost =)

monkan sa...

Fetaostsås eller guacamole. Tror jag! ;) eller kall bea...hmm, finns så mkt välja på, hehe. ;)
Kram/M

Unknown sa...

Gott!
Favoriten just nu är majjo m sambal oelek o vitlök

Kraaam <3<3<3

Anna sa...

Tack för tipset, har inte tänkt på att man kan mix ost och creme fraiche. Ska testa detta, bra tips :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...