lördag 18 maj 2013

Grönsaker med dippsås

Grönsaker med dippsås

Här kommer ett tips på något gott till lördagskvällen. Grönsaksstavar och dippsås passar väl utmärkt som nyttigt kvällsgott framför TV:n men även som mellanmål eller varför inte på buffébordet.

Servera grönsaksstavar med en god dippsås, själv smaksatte jag creme fraiche med grillkrydda (kolla att kryddan är osockrad och fri från glutamat). Häll gärna upp dippsåsen i små snapsglas så att alla får ett eget glas, då kan man dubbeldippa så mycket man vill. :)

Den här veckan har det varit mycket saker som hänt, bland annat så följde jag med Algot till skolan i tisdags. Han går i ettan och det var jätteroligt att få vara med och se hur en skoldag ser ut. I onsdags var det trädgårdskväll på Algots skolan och alla klasser sålde plantor och diverse pyssel. Algot är med i skolkören och de hade en konsert under kvällen också, jättemysigt!

Grönsaker

Dippsås


GRÖNSAKER MED DIPPSÅS

Valfria grönsaker (ex. gurka, paprika, morot)

Dippsås:
Creme fraiche
Grillkrydda

Gör så här:
Skär grönsakerna i stavar. Smaksätt creme fraichen med grillkrydda.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

7 kommentarer:

biaweb.se sa...

Ser extra gott ut när du serverar såsen i "portionsglas"!

Kikki Sandström Inspiratör o Coach sa...

Gott snackis-snacks! Sånt man kan äta mycket av. Liiite försiktig kan man vara med morötterna dock...

Unknown sa...

Mums, så gott! Enkelt, smidigt och mycket fräsch!
Perfekt att smaska i sig på kvällen framför tv!
ha en toppen helg!
Kram
//Lana

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Kicki Sandström: Ingen i familjen är överviktiga eller sockerkänsliga så vi äter rotfrukter ibland.

monkan sa...

Fiffigt med glasen! Ska jag komma ihåg! :)

Det där är ju faktiskt nyttigaste dippen! Och väldigt gott!

Kram /M

joly sa...

En jättegod kryddblandning som fanns med i förra Buffé är denna:

http://joly.blogg.se/2013/april/tips-pa-kryddsmor.html

Det är en dippmix egentligen, men jag har bara använt den till kryddsmör än så länge. :)

Sabine-Välbefinnaren sa...

Smart de där med olika glas så man kan "double dipping". Älskar stavar med dipp när jag gör det, men nu var det ett tag sen. Gillar selleristavar mest och bäst. Ha det gott

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...