tisdag 17 maj 2016

Min egen yngsta mästerkock

Sonen bjöd på trerätters:
Förrätt: Spenatsoppa med kokt ägg och gräslök
Varmrätt: Västerbottenlax med remouladsås och sallad
Efterrätt: Rabarberkaka med vaniljgrädde

Jag har en egen yngsta mästerkock här hemma och i söndags så lagade sonen middag till oss igen. Den här gången bjöd han på en god varm spenatsoppa som serverades med en ägghalva och finhackad gräslök till förrätt. Varmrätten var en otroligt god Västerbottenslax som han hade gjort en egen remouladsås till och som serverade med en sallad. Efterrätten blev en rabarberkaka med vaniljgrädde.

Trots en heldag i köket tappade han inte tålamodet en enda gång och han var otroligt stolt över sin mat som han bjöd oss på.

Vilken kille jag har! ♥

Soppan hälls upp i skålar...

... och gräslöken has på

Västerbottenröran läggs på laxen

Rabarberkakan toppas med en klick vaniljgrädde


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...