lördag 21 maj 2016

Bakdag

Nygräddade frallor

Idag har jag haft en bakdag. Jag bakade mina frukostfrallor, valnötsfrallor med frön och två satser ostplättar. Allt hamnade i frysen. Frallorna tar jag sedan fram och tinar över natten och kör ca 10 minuter i 100 grader i ugnen innan servering, då smakar de som nygräddade och blir en härlig frukost.

Ikväll ska vi äta lax i foliepaket och jag ska komplettera laxpaketen men egenodlad sparris från trädgården. Det känns så lyxigt att plocka in grönsaker från trädgården. Jag hoppas på en massa squash i år, även basilikan och rädisorna hoppas jag tar sig i trädgården.





Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...