lördag 18 april 2015

En lugn lördag och fix inför årets grillpremiär

Bärsmoothie

Vi har en lugn lördag här hemma. Algot har fortfarande feber och jag antar att han fått influensan. Jag hoppas verkligen att det ger sig snart.

Jag hade planerat ostplättar till lunch idag men vi åt frukost så sent så vi var mer sugna på en liten smoothie. Jag blandade rysk yoghurt, grädde, mjölk samt vaniljpulver och efter en frysdykning smaksattes smoothien med jordgubbar och körsbär. Gott!

Vi fixar just nu inför kvällens middag och årets grillpremiär. Det blir baconlindad kyckling på grillen, en favorit här hemma. Till kycklingen har jag gjort en basilikamajonnäs (så god till grillat, det var verkligen förra årets mest gjorda grillsås hemma hos oss) och så blir det ugnsrostade grönsaker till.

Jag gillar att våren är här, det är så mycket roligare att fota nu jämfört med att göra det under den mörka vintern. :)


Broccoli och paprika ska ugsrostas...

... och ska den sista tiden i ugnen toppas
med rödlök och fetaost


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...