måndag 19 januari 2015

Smoothie med blåbär och kardemumma

Smoothie med blåbär och kardemumma

Smoothie är gott och jag gör det alldeles för sällan till frukost. Den här gången blev det en smoothie smaksatt med blåbär och kardemumma, en riktigt lyckad smakombination. Jag blandade i avokado i smeten för att få den lite mer mättande och vi var proppmätta fram tills kvällsmaten. :)

Alla vill ha sin smoothie på olika sätt. Kanske olika konsistens eller olika smak, se tipsen under receptet så kanske du hittar en variant som passar dig. Varför inte utesluta mjölken och mixa ihop ingredienserna till en lite tjockare smaksatt yoghurt som äts med någon god müsli eller nöt- och fröblandning.



SMOOTHIE MED BLÅBÄR OCH KARDEMUMMA
1 pers

1 dl vispgrädde
1 dl yoghurt
0,5-1 dl mjölk
0,5 avokado
1 dl blåbär (frysta om man vill)
1 krm kardemummakärnor

Gör så här:
Mortla kardemummakärnorna. Mixa alla ingredienser till en slät dryck.


Tips:
- Tillsätt mer mjölk om smoothien blir för tjock i konsistensen.
- Avokadon går att utesluta, ta möjligen mindre mjölk då.
- Uteslut mjölken och mixa till en smaksatt yoghurt som du kan äta med müsli.
- Tillsätt 1 krm vaniljpulver.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Jag älskar smoothies! Dricker varje morgon, dock utan mejerier. :)
ha en toppen dag!
Kram'//Lana

Bianca sa...

Oh! Smoothie är verkligen något jag saknar ibland, är så van att man puttar i en massa frukt, men det här receptet så spännande ut. Skall prova!

Therese sa...

Smoothies är så gott!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...