torsdag 20 november 2014

Goda ostar från Boxholms ost

Boxholms chiliost

Har du inte provat Boxholms ostar så tycker jag att du ska göra det. Jag tycker att det är roligt med smaksatta ostar och här har du några av mina favoriter: chiliost, kryddost, pepparost och halvssalt & örter.

Chiliosten används mest just nu... så god att smaksätta en enkel omelett med. Eller bara skära i kuber och äta som den är. Den lämnar en härlig hetta efter sig.

Kryddosten är en gammal favorit. Den osten antingen gillar man eller hatar tror jag. Jag gillar! Den är väldigt speciell i sin smak.

Tellicherry pepparosten är smaksatt med peppar och jättegod att ha som lite extra krydda på en knäckemacka men också väldigt god att göra tomatröra av.

Havssalt & örter är den perfekta osten på pizzan eller varma mackor.

Vilken är din favoritost?

Boxholms kryddost

Boxholms tellicherry peppar

Boxholms havssalt & örter


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Innehåller dessa E235? Älskar deras runda gräddost men har slutat köpa den när jag insåg att den innehöll denna tillsats. //Pernilla

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Pernilla: Dessa innehåller inte E235 (enligt deras hemsida, länk i inlägget ovan).

Anonym sa...

Hej!
Älskar den med chili i!
Kan ha den i så mycket mat!
eller bara äta den som den är!
ha det!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...