tisdag 16 augusti 2016

Omelettpizza - snabbt och gott efter träningen

Omelettpizza

Det är min sista semesterdag idag och nog hade jag gärna varig ledig lite längre. Det känns som ledigheten har gått alldeles för fort. Dessutom sov jag dåligt i natt med tusen tankar som for runt i huvudet så jag vaknade med huvudvärk... men men det går över. Trots allt brukar det vara rätt skönt att komma in i vanliga rutiner igen.

Igår var det terminsstart för sonens Jujutsu-träning och efter träningen åt vi omelettpizza till middag. Jag har tidigare lagt ut ett annat recept på omelettpizza men det har blivit justerat med tiden och har landat i det här som jag alltid gör nuförtiden. När Algot kommer hem och ser att det är omelettpizza till middag brukar han bli överlycklig, det är tydligen den bästa maten efter träningen.



OMELETTPIZZA - SNABBT OCH GOTT EFTER TRÄNINGEN
4 pers

Omelettbotten:
7 ägg
1 dl vispgrädde
1 msk oregano
Salt och svartpeppar

Fyllning:
2 stora tomater
200 g riven ost
120 g skinka
Svartpeppar
Oregano

Gör så här:
Omelettbotten: Blanda alla ingredienser och häll i en smord pajform (min form har en diameter på 30 cm). Tillaga i 8-10 minuter i 225 grader tills äggstanningen stannat.

Topping: Hacka tomaterna och skär skinkan i små bitar. Fördela tomaterna över omeletten och ha på svartpeppar. Ha sedan på den rivna osten och skinkan. Ha på lite oregano ovanpå. Gratinera i ca 10-12 minuter i 225 grader tills osten smält och fått fin färg.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

2 kommentarer:

https://lenasvensson20141.wordpress.com/ sa...

Kul idé. Älskar både omelett och pizza :)

Tobbe Lundberg sa...

Detta blev vår middag igår. Enkelt att göra och jättegod smak! Tack för receptet :)

Jag körde hälften vanlig riven hårdost och hälften fetaost (som jag la på toppen efter skinkan). Hade även på lite svarta oliver på min del, för det gillar jag :) Och så lite färsk grovhackad basilika att strö över vid servering. Mums!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...