onsdag 17 februari 2016

Ugnslagade isterband och varm krämig squash med dillsmak

Isterband, krämig squashröra och rödbetor

Hur smidigt var inte det här! Jag gillar isterband men har alltid tyckt att det skvätter så förfärligt när jag steker det. Nu testade jag att laga isterbanden i ugnen och det fungerade ju alldeles utmärkt. Till isterbanden åt vi kokta rödbetor och varm krämig squash med dillsmak (receptet finns sedan tidigare här, men jag skriver det även i detta inlägg för att få det ihop med isterbanden). Squashröran tillagades samtidigt med isterbanden i ugnen. Det blev otroligt gott.

Jag har tidigare skrivit om att jag bokat in några tider med en personlig tränare och idag var första tillfället vi träffades. Hon hade satt ihop ett träningsprogram till mig som vi gick igenom. Jag var faktiskt rätt nervös innan men det var otroligt roligt. Jag fick en ordentlig kick av träningen och nu längtar jag till nästa vecka när jag ska dit och testa övningarna själv.

Ugnslagad isterband

Varm krämig squash med dillsmak

Skivade, kokta rödbetor


UGNSLAGADE ISTERBAND OCH VARM KRÄMIG SQUASH MED DILL
5-6 pers

6 isterband (3 förpackningar)

Krämig squash med dill:
2 squash
200 g philadelphiaost
2 dl vispgrädde
0,5 dl dill
Salt och svartpeppar

Tillbehör:
Kokta rödbetor

Gör så här:
Isterbanden: Snitta isterbanden och lägg i en ugnsform.

Varm krämig squash med dill: Tärna squashen. Rör ihop alla ingredienser och lägg i en ugnsform.

Tillaga både isterbanden och squashröran i 20-25 minuter i 225 grader. Servera med kokta rödbetor.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

3 kommentarer:

Tobbe Lundberg sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Tobbe Lundberg sa...

Älskade att äta isterband innan jag började med LCHF. Men nu hittar jag inga med godkänt innehåll. Har du något bra tips?

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Tobbe Lundberg: Jag har tyvärr inte hittat någon sort som är helt bra i innehåll men jag väljer att äta det någon gång ibland ändå.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...