fredag 29 juni 2012

Vitlökssås


Såser kan man väl inte få för mycket av. Tycker ni om vitlök så kommer ni att gilla den här vitlökssåsen. Den är enkel och smidig att göra och mycket god. Passar som sås till sallad, som tillbehör till grillat eller varför inte ringla lite vitlökssås över pizzan.



VITLÖKSSÅS

2 dl creme fraiche
1 dl majonnäs
1-2 vitlöksklyftor
Salt och svartpeppar

Gör så här:
Blanda creme fraiche och majonnäs. Pressa i vitlök och smaka av med salt och peppar.


Receptet hämtat från 56kilo.se

Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Vitlök kan piffa upp vilken sås som helst! Alltid gott! :)
ha en fin kväll!
Kram

joly sa...

Vilket sammanträffande, jag gjorde samma sås igår, fast jag använde den som "aioli" till fisksoppa istället. :)

Unknown sa...

mm den är god den!

Maria sa...

Brukar också göra den .. gott med lite färska örter i också!
=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...