söndag 10 juni 2012

Krämig gräslökssås

Den här såsen är riktigt enkelt att göra och passar perfekt både till fisk och kött. Jag använde gräslök från trädgårdslandet men det fungerar lika bra med fryst om man inte har färsk. Såsen ska koka länge så att den tjocknar fint och blir krämig.


KRÄMIG GRÄSLÖKSSÅS
2 pers

2,5 dl vispgrädde
1,5 tsk dijonsenap
0,5 dl finhackad gräslök
Salt och peppar (vit- eller svartpeppar)

Gör så här:
Häll upp grädden i en kastrull och koka upp. Lägg i dijonsenapen och låt såsen koka i ca 15 minuter utan lock. Smaka av med salt och peppar. Rör sist ner gräslöken.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

5 kommentarer:

Anna sa...

De var väldigt gott, andra bröd blir så äggiga. Tack för tipset på såsen :D

Jeanikee sa...

Det lät gott, måste jag prova nån dag!

Lollo sa...

Åh, den måste jag också prova göra. :) Lät hur smarrigt som helst!

Anonym sa...

Vad sägs om en twitterknapp, så man kan länka dina goda recept direkt?

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Anonym: Tack för tipset! Har testat några olika varianter som tyvärr inte fungerat, ska försöka se om jag kan lösa det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...