söndag 3 juni 2012

Oxfilé igår och flyguppvisning idag


Igår kväll åt vi helstekt oxfilé med bearnaisesås. Som tillbehör hade vi en tomat- och halloumisallad med smak av färsk timjan samt en vanlig grönsallad. Eftersom jag och sonen var ensamma hemma i fredags hade jag spelat in finalen av Let's Dance och efter middagen igår satte vi oss framför TV:n och tittade på programmet.

Idag packade vi på oss en massa kläder och åkte för att titta på flyguppvisning på Malmen här i Linköping. Det var flera olika typer av flygplan och helikoptrar som visades upp. Hörselpropparna kom väl till pass eftersom det bullrade en hel del. Lite kallt var det i blåsten men väldigt roligt.

Tillbehör

Gott att dricka


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vilken rolig aktivitet/upplevelse!
God mat som vanligt! Du är så duktig i köket! :)
Ha en fin kväll! Hoppas ni får vila era öron! :)
Kram
//Lana

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Ryskadockor: Jag gjorde tomat- och halloumisalladen, resten lagade min man... så jag kan inte ta åt mig äran för hela den här maträtten. :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...