tisdag 19 juni 2012

Firade bröllopsdag i Stockholm

♥ Champagne på kylning ♥

I lördags var det elva år sedan jag och Magnus gifte oss. Barnvakt var fixad, hotellrum bokat och bord på restaurang var beställt. Vi hoppade på tåget till Stockholm och njöt av att bara vara vi två en stund.

Efter att vi checkat in på hotellet trotsade vi regnet och begav oss ut på stan och shoppade. Vi köpte med oss några jordgubbar från Hötorget och hittade några fina praliner som fick följa med till hotellrummet. På hotellet stod en flaska champagne på kylning och innan middagen njöt vi av kall champagne, smakrika jordgubbar och söta praliner... en perfekt start på en romantisk kväll.

På kvällen tittade solen fram och det blev en promenad till en mysig restaurang (som jag berättar mer om i ett annat inlägg). På morgonen efter fick vi en härlig sovmorgon och en underbart god hotellfrukost. Tiden gick fort och helt plötsligt var det dags att åka hem igen men minnet av vårt firande finns kvar.

♥ Färska jordgubbar ♥

♥ Chokladpraliner ♥


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

9 kommentarer:

Unknown sa...

Oh, vad härligt med tid för varandra! Ni verkar haft det jättemysigt!
Och grattis i efterskott!
Ha en fin dag!
//Lana

Unknown sa...

myyys <3
o självklart grattis till era första 11 år :)

Lollo sa...

Åh vad mysigt det lät! :)

Som svar på din kommentar; Vanlig mat blir lätt bortglömd ibland, i virrvarret av nya spännande rätter... :D Hur gör du ditt mos i micron? Kör du det efter du har kokat blomkålen? Nyfiken!

monkan sa...

Å vad mysigt och trevligt! Grattis i efterskott!

Mitt liv som fru L sa...

Ni verkar ha haft en riktigt mysig stund tillsammans! Grattis till era 11 år :)

Kram C

Maria sa...

Mysigt det låter. Det är viktigt att man tar sig tid utan barnen ibland ..
=)

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

LCHF-Lollo: Jag kokar blomkålen bara i micron, kolla på det här receptet så ser du hur jag gör (länk).

Anna sa...

Åh vad mysigt! Låter som ni haft en underbar dag och vistelse =)

Idag gjorde jag receptet på currytorsk som du gjorde ett inlägg för ett tag sedan :D

Fröken M sa...

Åhh !! !Stort GRATTIS till er !!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...