onsdag 13 juni 2012

Bakat hamburgerbröd

Nybakade hamburgerbröd

Vilken underbar dag det blev idag, solen skiner och det är varmt och skönt. Jag hoppas att det fina vädret håller i sig till imorgon när vi ska följa med på sonens första skolavslutning (han går i förskoleklass). Jag som tyckte att han nyss började skolan och nu är läsåret redan slut. Picknickfilten ska plockas fram och chokladmuffinsen ska tas ur frysen för imorgon ska vi ha picknickfika på skolgården.

Eftersom vi vill fira skolavslutningen lite extra blir det en av sonens favoriträtter till middag imorgon, nämligen hamburgare. Så idag efter jobbet bakade jag några hamburgerbröd, den här gången använde jag receptet på frukostfrallor och toppade med sesamfrön. Visst är brödhandduken fin, den har min mamma broderat till mig!

Igår kom tidningen "Mat & hälsa" i brevlådan men eftersom jag kom hem så sent igår efter jobbfesten blev det inget läst i den då. Efter middagen idag ska jag sätta mig och bläddra i den.


Tidning i brevlådan


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Spännande med nya numret! Ska också köpa den! :)
Ha det fint!
Kram
//Lana

Louise sa...

sv: gör det, brysselkål är verkligen beroendeframkallande :) Hatade det när jag var liten dock, lukten av det på julbordet var bland det värsta jag visste ^^

Jättefina hamburgerbröd, ser urläckra ut :)

Millis - JimpsMillis LCHF sa...

Måste provas! Har inte hittat några hamburgerbröd som jag är helt nöjd med, men dessa låter väldigt goda!

monkan sa...

Måste också testa hamburgerbröden vid tillfälle, salladsblad ger inte alls samma känsla...ens om hamburgaren med tillbehör är goda!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...