måndag 4 juni 2012

Ägg- och baconröra

Vi äter ganska ofta äggröra och bacon till frukost på helgerna, då har vi lite mer tid och kan sitta och njuta länge av frukosten. Jag var tvungen att testa en variant med samma smaker men man häller äggröresmeten ovanpå de knaperstekta baconen och värmer allt i samma panna. Det var väldigt smidigt att göra och lika gott som vanlig äggröra och bacon tycker jag.


ÄGG- OCH BACONRÖRA
2 pers

4 ägg
4 msk vispgrädde
Salt och vitpeppar
1 paket bacon

Gör så här:
Rör ihop ägg, grädde, salt och peppar i en bunke. Strimla baconet och knaperstek det i en stekpanna. Sänk temperaturen och häll över äggblandningen. Rör hela tiden till äggsmeten stelnat.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

3 kommentarer:

Eva sa...

Bra tips vi gör detta ibland och är smidigt å gott och som omväxling blandar jag i keso i äggsmeten :)

Anna sa...

Mums, de är ju så gott =)

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Eva: Äggröra med keso i har jag gjort, det är gott. Ska komma ihåg att testa med baconet i också. :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...