torsdag 14 juni 2012

Skolavslutning, ansiktsmålning och korvpytt

Korvpytt och stekt ägg

Idag var det sonens allra första skolavslutning och vi klädde oss sommarfina och begav oss till skolan för att fira dagen tillsammans. Jag börjar bli riktigt blödig på äldre dagar så det kom faktiskt en tår i ögat när alla elever (förskoleklasserna till och med sexorna) kom inmarscherade på skolgården på led. Föräldrarna fick sitta på skolgårdskullen medans alla årskurser framförde varsin sång. Efteråt blev det avtackning av fröknarna och picknickfika i gröngräset. Solen sken på morgonen och det var en helt perfekt dag för skolavslutning.

Sonen och jag åkte och veckohandlade efter skolavslutningen och då hade de ansiktsmålning i affären. Så nu har jag en finklädd kille (skjorta och slips) med svenska flaggan målad på kinderna. Det blev korvpytt till lunch idag, jag stekte ihop gul lök, paprika och korvbitar och serverede med ett stekt ägg till. Det är gott och snabblagat samtidigt som det blir en rensning i kylskåpet.

En timjanskvist är både gott och snyggt till

Heja Sverige!


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

2 kommentarer:

Anna sa...

Åh, vad härligt. De är något med avslutningar. Håller med, jag är oxå blödigt så här på äldre dar :P

Millis - JimpsMillis LCHF sa...

Kämpade med tårarna på barnens sommarfest när de skulle sjunga, vågar knappt tänka på hur det blir när de blir äldre.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...