torsdag 21 juni 2012

Somrig middag i värmen

Mumsigt!

Nu är jag redo för midsommar! Vi får gäster imorgon och idag har det handlats mat och jordgubbar, huset har städats och jag har gjort i ordning midsommartårtan. Vi startade helgen med middag ute i värmen på altanen. Det blev rostat bröd med skagenröra, rökt lax, en klick smetana, hackad gräslök och kokt ägg. God och lättfixad kvällsmat. Den här gången gjorde jag skagenröran på smetana istället för creme fraiche och det fungerade lika bra.


Rökt lax

Ägg


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

4 kommentarer:

Mitt liv som fru L sa...

Ser jättegott ut!
Trevlig Midsommar :)

Kram C

Unknown sa...

härlig tallrik!
Smetana det var längesen.......fattar inte varför??

Glad Midsommar :)

Maria sa...

Skagenröra är så gott !!
Ha en skön midsommar ..
=)

Unknown sa...

Härlig och god tallrik! Skagenröra blev jag nu sugen på! Blir det nog att göra det efter midsommarfirandet till nån lätt lunch eller middag! :)
Glad midsommar! :)
Kram
//Lana

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...