tisdag 5 juni 2012

Frozzypack

Matlådan som håller maten kyld

Dessa frozzypack har jag spanat på länge och nu äntligen har jag slagit till. Enligt beskrivningen ska den hålla maten kyld i sju timmar, vilket är toppen om man ska ha mat med mig men inte har tillgång till ett kylskåp. Matlådan håller sig kall genom att locket fungerar som en kylklamp. Locket läggs i frysen och hjälper sedan till att hålla maten kall, det blir som en liten kylväska kan man säga. Nu längtar jag till sommarvarma dagar så jag kan plocka med mig picknick ut i naturen i min nya matlåda. Någon som har en frozzypack och kan berätta vad ni tycker om den?



Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

8 kommentarer:

sara sa...

Vilken smidig sak =)

Unknown sa...

De är superbra! Rymliga, håller kylan länge och locket sluter tätt så de inte läcker. Kan bli lite kondens om det är varmt, men vi brukar lägga våra i en liten vattentät packpåse när vi ska ha dem i ryggsäck ihop med andra saker. Går ju också att köra i diskmaskin (även locket), vilket är ett plus. Vi är väldigt nöjda med våra och i jämförelse med din så tycker jag plötsligt att min är riktigt snygg (chockrosa lock med svart underdel)... Fanns det ingen grön åt dig? ;)

Anna sa...

Den är så bra tycker jag. HAr en i blå/svart. Jag gillade färgerna på din :D

Unknown sa...

Funderar också på att köpa sådana... får se när jag slår till... :)
ha en fin dag!
//Lana

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Ulrika: Jag hade ju spanat in de gröna... men de var slut. :-(

Unknown sa...

Var köper man dessa? Pris?

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Jalapeno82: De finns på utelivsbutiker (t.ex. Naturkompaniet) men jag har även sett dem i affärer som säljer köksartiklar. Den kostar 149 kr.

Fröken M sa...

Jag har precis fått hem en, men fktiskt inte hunnit testa den. Dock inbillar jag mig att den är PERFEKT för mig som spenderar långa dagar i bilen. Med den där lådan kan jag ju faktiskt ta med mig en god och fräsch sallad till lunch :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...