fredag 15 juni 2012

Hamburgerdressing (LCHF)

Hamburgare med bröd, sallad och dressing

Sonens skolavslutningsdag igår var jättehärlig. På kvällen åt vi hamburgare, en av sonens favoritmaträtter och till efterrätt blev det färska jordgubbar. Den här gången bakade jag frukostfrallor som hamburgerbröd. Istället för att använda färdigköpt hamburgerdressing gjorde jag egen och den blev väldigt god. Jag tärnade gurka smått, men vill man göra en snabbvariant (om man som jag är ganska långsam på att hacka grönsaker) kan man riva gurkan på ett rivjärn och krama ur vätskan.



HAMBURGERDRESSING (LCHF)
1 dl smetana (eller creme fraiche)
1,5 dl majonnäs
10 cm gurka
1 msk sockerfri tacosås, valfri styrka
Salt och svartpeppar
Ev. cayennepeppar

Gör så här:
Mixa smetana och tacosås med en stavmixer så att det blir en slät sås. Rör ner majonnäs. Skala gurkan och ta bort kärnorna, tärna den smått. Rör ner gurkbitarna och smaka av med salt och peppar. Ha eventuellt i cayennepeppar.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Mmm...låter smaskigt! :)
Ska spara receptet!
Ha en fin kväll!
Kram
//Lana

Millis - JimpsMillis LCHF sa...

Ser jättegott ut! Lät som en väldigt god dressing! Trevlig helg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...