lördag 2 juni 2012

Chokladdoppade jordgubbar

Jordgubbar doppade i mörk choklad

Jag och sonen hade en heldag tillsammans igår och på kvällen åt vi jordgubbar doppade i mörk choklad. Sonen hjälpte till att doppa jordgubbarna i chokladen och självklart skulle det provsmakas direkt. Det blev riktigt gott! Det kändes lyxigt med chokladen på jordgubbarna och svenska färska jordgubbar är ju bara så goda. Jag längtar tills våra egna jordgubbar i trädgårdslandet går att plocka och äta.

Senare på kvällen satte vi oss framför TV:n och tittade på filmen "På andra sidan häcken" tillsammans. Den var riktigt rolig och det var skönt att varva ner en stund i TV-soffan. Vi hade en riktigt härlig dag tillsammans, jag och sonen.


Sonen provsmakar


CHOKLADDOPPADE JORDGUBBAR

Färska jordgubbar
Mörk choklad

Gör så här:
Grovhacka chokladen och smält över vattenbad eller i micron. Doppa jordgubbarna i chokladen och låt chokladen stelna.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Mums, vad gott!
Ha en fin lördag!
Kram
//Lana

Theresia sa...

Åh vad gott! Jordgubbar är svårslaget! Och barnfilmer kan vara riktigt riktigt bra de också. =)

Millis - JimpsMillis LCHF sa...

Åh vad härligt med en heldag tillsammans :) Chokladdoppade jordgubbar kan ju inte bli fel, mums!

Anna sa...

VAd mysigt! Hoppas ni får en fortsatt trevlig helg!kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...