onsdag 20 juni 2012

Restaurang Sjögräs

Välkomnande dukning

När jag och Magnus firade vår bröllopsdag i Stockholm i lördags ville vi äta en romantisk middag tillsammans på något mysigt ställe. Vi hade hört oss för efter tips på restauranger och ett av tipsen var Sjögräs, en liten restaurang med härlig miljö. Vi bokade bord och hade höga förväntningar.

När vi kom till restaurangen kände vi direkt att vi tyckte om stämningen och miljön. Restaurangen var väldigt liten vilket gjorde den mysig och trevlig. Vi startade kvällen med varsin drink samtidigt som vi fick lite bröd och smör. Dagen till ära åt vi lite bröd och det var väldigt gott.

Förrätten var en god sparrissoppa och varmrätten blev underbart god fisk. Till efterrätt beställde vi tre sorters rom som serverades med mörk choklad. Maten var otroligt god, personalen jättetrevlig och lokalen var mysig. Efter middagen fick vi ett trevligt samtal med en av kockarna och fick med oss lite tips hem om hur man tillagar fisk på bästa sätt.

Vi hade en underbar kväll på Sjögräs och kan varmt rekommendera restaurangen. Det var en perfekt avslutning på vårt bröllopsdagsfirande.

Varsin drink innan maten

Smör på kall sten

Förrätt: Vit sparrissoppa med
pilgrimsmussla, avrugakaviar och krasse

Varmrätt: Smörbakad gös med
kronärtskocka, tomat, grön sparris och champagne

Efterrätt: Tre sorters lagrad rom
kombinerat med mörk choklad


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

5 kommentarer:

Storasyster sa...

Ni verkar ha haft ett härligt firande. :-)

Maria sa...

Vilken härlig middag! Ser gott ut allt .. kul med lite annorlunda dukning t ex smör på stenen!!
=)

monkan sa...

Gott det såg ut! Jag har läst om Sjögräs, vad roligt att ni tyckte om det, då kan man kanske våga sig dit! (Alltså, fast jag bor här i stan...man blir lätt hemmablind!)

Pia Nyberg sa...

Läckert med stenen och smöret! Har lagt dig som inspiration igen på www.kostradgivarna.se :-) GLAD MIDSOMMAR!

Millis - JimpsMillis LCHF sa...

Åh vilken härlig middag! Och grattis i efterskott på bröllopsdagen. Härligt att komma bort och bara ta hand om varandra!
Trevlig midsommar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...