söndag 3 juni 2012

Tomat- och halloumisallad

Tomat- och halloumisallad

Igår testade jag att göra en tomat- och halloumisallad med smak av färsk timjan. Den blev väldigt god och passar som tillbehör till bland annat kött. Imorse åt vi resterna av salladen till äggröran och baconet, det var väldigt gott det också.

Idag blir det en dag tillsammans med familjen. Först ska det bakas lite mandel- och valnötsbröd och sen bär det av ut på äventyr. Ha en trevlig söndag!




TOMAT- OCH HALLOUMISALLAD

1 paket halloumi (200g)
4-5 tomater
Olivolja
Balsamvinäger
Några kvistar färsk timjan
Svartpeppar

Gör så här:
Skär halloumin i kuber och stek i smör. Blanda olivolja och balsamvinäger till en marinad. Skär tomaterna i mindre bitar och blanda med marinaden, smaka av med svartpeppar. Rör ner halloumin. Hacka timjan och blanda ner, toppa gärna med några blad.


Jag har utgått från ett recept hämtat från Lisas godbitar


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Halloumi är så gott och går att använda till mycket! Vi hade den osten också som tillbehör till tacos en gång...
Ha en fin dag!
//Lana

Anonym sa...

Låter enkelt men gott! Det ska vi också göra. Jag älskar Halloumi och kan tycka att man kan ha vegetariska dagar också så då använder vi mycket osten. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...