måndag 17 december 2012

Varma mackor

Varma mackor

I lördags åt vi varma mackor till lunch. Det blev lite rester kvar från fredagens tacos så jag plockade fram formbröd ur frysen som jag toppade med tacofärs, tacosås och riven ost. Gott!

Under helgen har det storstädats här hemma. Vi har också hunnit med att spela sällskapsspel, jag har gjort julgodis och vi har börjat julpynta. Det är bara en vecka kvar till julafton och det börjar bli dags att fixa de sista julklapparna. Jag hoppas att snön ligger kvar över julen, det har varit så vackert ett tag nu så det vore riktigt trist om snön smälte bort. Jag vill gärna ha en vit jul.



Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

6 kommentarer:

Mitt liv som fru L sa...

Varma mackor gillas! Så gott! Det där brödet...jag har inte bakepro går det bra att bara ta mer mandelmjöl el kokosnötsmjöl?

Ha en fin kväll!
Kram C

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Mitt liv som fru L: Jag har inte provat att byta ut Bake pro så jag vet inte hur det blir. Om jag skulle testa så skulle jag prova att byta ut mot mandelmjöl (samma mängd)... men som sagt, jag har inte provat.

monkan sa...

Varma mackor är gott! Tänk att det dessutom blev nyttigt äta det, forna tiders värstingsnabbmåltid...varma mackor blir ju liksom goda småpizzor, typ...Ja, på LCHF-bröd förstås! :)
Jag använder också bakepro, har fått för mig att det gör brödet lite porösare, luftigare..?
/M

sara sa...

Åh så gott =)

Anna sa...

MUMS! ser så gott ut!

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Monkan: Ja, bake pro gör brödet lite porösare och luftigare.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...