tisdag 18 december 2012

Brödmix och vörtmix

Bröd bakat med färdig mix

Pust, jag har nyss kommit hem efter att ha letat julklappar och jag var inte ensam i affärerna kan jag säga. Tyvärr fick jag inte tag i allt jag letade efter så jag måste ut igen och trängas i julvimlet.

I lördags bakade jag ett vanligt bröd och ett vörtbröd av brödmixerna som finns att köpa hos LCHF-klubben. Förpackningarna innehåller en påse bakmix samt en aluminiumform och det enda man skulle göra var att blanda mixen med vatten, fylla formen och grädda. Det var otroligt enkelt och smidigt.

Hela familjen tyckte att båda bröden blev väldigt goda, bra konsistens och med god smak. För dig som tycker att det är krångligt att baka men ändå vill ha bröd så är det här något för dig. Enklare kan det knappast bli.

Formbröd

Vörtbröd


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

6 kommentarer:

Frida sa...

Du har ju en del brödrecept, rekommenderar du något speciellt av dina som är extra goda? :)

Unknown sa...

smidigt och snyggt ;)
tur att de är goda oxå :)

Unknown sa...

Spännande med brödmix! Tycker bara att det är för dyrt... Bättre att blanda sin egen! :)
Ha en fin dag!
//Lana

Kikki Sandström Inspiratör o Coach sa...

Ser onekligen inbjudande ut. Men vad kostar det? Jag tror oxå på att blanda egen mix och baka eget bröd från grunden.

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Frida: Mitt favoritbröd är mandel- och valnötsbrödet med frön (länk). Det bakar jag ofta. Annars är ostfrallorna (länk)väldigt goda, tycker jag.

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Kikki: Jag vet inte vad det kostar, jag fick mixerna på prov. Jag tycker att det är väldigt roligt att baka så jag bakar helst från grunden. Jag tyckte bröden var väldigt goda så för de som tycker bakning är svårt är detta verkligen ett alternativ.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...