måndag 10 december 2012

Gubbröra


Igår till lunch gjorde jag gubbröra som jag serverade tillsammans med en brödskiva. Förr gjorde vi ofta gubbröra med skivad kokt potatis i men nu gjorde jag en variant utan potatis. Det blev väldigt gott och passar som en lite förrätt till många eller som lunch till få. Ett tips kan vara att göra en skål med gubbröra och ställa på julbordet, det kommer garanterat att gå åt.



GUBBRÖRA
4 pers

6 hårdkokta ägg
125 g matsjesill (avrunnen)
4 msk finhackad rödlök
2 msk dill
Ca 0,5 dl creme fraiche

Tillbehör:
Bröd (ex. mandel- och valnötsbröd)

Gör så här:
Hacka äggen och skär sillen i små bitar. Blanda alla ingredienser. Klicka ut på valfritt bröd eller ät som det är.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

3 kommentarer:

tojis sa...

Mmm så gott! Jag gör ofta olika röror och serverar med sönderbrutet knäckebröd, som före maten-snack när jag har gäster.

Linda sa...

Vilken matjesill använder du? Funderar på kolhydratsinnehållet… Detta låter ju supergott så är riktigt sugen på att testa!

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Linda: Jag har använts Abbas Mästarmatjes. All sill innehåller tyvärr en del kolhydrater men eftersom det mesta sitter i lagen brukar jag se till att torka av fiskbitarna innan användning.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...