måndag 10 december 2012

Ädelostkräm

Pepparkaka med ädelostkräm

Kombinationen ädelost och pepparkaka hör verkligen ihop tycker jag. Jag antar att antingen tycker man om det eller så gör man det inte... jag tycker om det! En ny favorit är att göra en kräm av ädelost och grädde att klicka ut på pepparkakorna, det blir fantastiskt gott. Ädelostsmaken blir lite mildare tack vare grädden och även de som i vanliga fall inte tycker om ädelost kan tycka att detta är riktigt gott.



ÄDELOSTKRÄM

50-70 g ädelost
1 dl vispgrädde

Gör så här:
Smula ädelosten. Blanda grädde och ädelosten och vispa till önskad konsistens.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

2 kommentarer:

Mitt liv som fru L sa...

Jag en är en av dem som gillar detta! Kanongod kombo :)

Kram C

Unknown sa...

En helt fantastisk kombination, oslagbar tom ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...