torsdag 27 december 2012

En härlig jul

Julklappar under granen

Jag hoppas att ni har haft härliga juldagar! Jag har ätit gott och umgåtts med nära och kära hela julhelgen. Vi kickade igång julfirandet med glögg, pepparkakor och saffransbiscotti på julafton. Därefter blev det julbord och årets favorit blev knäckebrödsmackan med julskinka och senap. Det är minst 1,5 år sedan jag åt knäckebröd senast och det var så gott.

Jag fick fina presenter i julklapp. En massa böcker att läsa, bland annat serien "Fifty shades of..." och trilogin "The Hunger Games". Jag fick även några flaskor gott att dricka och fin choklad. En snygg klänning låg också i ett av paketen. Jag är mycket nöjd med mina julklappar.

Trots att julafton är härlig och mysig så är nog juldagen ändå min favorit. Allting går lite mer i slow motion och alla tar det lite lugnare. Vi startar alltid juldagen med brunch där vi serverar julbordet i repris. Så gott! Vi har spelat en massa sällskapsspel och njutit av att vara tillsammans.

Enda nackdelen med julens godsaker var att min mage svullnade upp på juldagens eftermiddag av alla kolhydrater och jag kände mig som en uppblåst ballong. Det är tur jag vet vad det beror på och vet att det blir bättre så fort jag återgår till normal kost.

Jag har haft en härlig jul med min familj. Nu har alla julgäster åkt hem och jag, Magnus och Algot har ytterligare några lediga dagar framför oss.

Glögg, saffransbiscotti och pepparkakor
startade julfirandet

Jag fick ett paket från Magnus...

... med snygg etikett!

Paketet innehöll en fin klänning
från Desigual

Jag fick även böcker i julklapp,
så nu har jag att läsa

Vi spelade en massa sällskapsspel

Jag är nöjd och glad efter en härlig jul!


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

9 kommentarer:

Maria sa...

Vilka bra/fina julklappar du fick!! Triologin "Hungergames" är SÅ bra, "Fifty shades..." har jag inte läst än men hört mycket gott om!
God fortsättning!!
:)

Mitt liv som fru L sa...

God fortsättning!

Vilken fin klänning, den passade dig perfekt! Håller med dig att juldagen är bäst, eftersom allt är mer nertonat och inte så stressigt!

Ha fortsatt fina dagar med din familj!

Kram C <3

Vit dröm sa...

Härliga bilder från er jul! Låter som en bra sådan!
Ha en fin torsdag!
Kram Anna

monkan sa...

Desigual är mitt favoritklädmärke; har samlat på mig några plagg de senaste åren!
Jag gillar oxå juldagen bäst när allt lugnat sig.
Ha fortsatt sköna dagar!
/M

tojis sa...

God fortsättning! På tal om slow motion har jag fortfarande pyjamas på mig :-) Den ska dock snart bytas ut mot träningskläder.

sara sa...

Känner igen det där med magen. SKönt att idag ha återgått till vanliga vanor igen =)

Anna sa...

Hej!
Tusen tack, det samma. Han kan din man, så fin klänning och vilka härliga paket du fick. kramar

Unknown sa...

Oh, vilka fina julklappar du har fått! Älskar det märket också!
Härligt med tiden då är alla samlade och kan umgås i lugn och ro utan stress! :)
Ha en fin fortsättning på helgdagarna!
Kram
//Lana

Kikki Sandström Inspiratör o Coach sa...

Lyckönskar dig till en härlig jul! En sådan hade vi också men vi körde "julklappsfritt" i år på så vis att alla hade redan fått sina julklappar i förskott. God fortsättning!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...