lördag 1 december 2012

Kycklingröra med currysmak

Kycklingröra och ugnsrostad vitkål

Frysreningen fortsätter! Jag hittade kycklingfiléer i frysen och det fick bli en god kycklingröra som jag smaksatte med curry. Till kycklingen serverade jag ugnsrostad vitkål, mitt nya favorittillbehör... så snabblagat och så gott!. Har ni provat det ännu? Om inte, lova att ni gör det!

Det verkar som att alla julpyntar för fullt just nu. Vi har inte plockat fram några julsaker än men adventsljusstakarna ska fram idag så att de är redo att tändas imorgon till första advent. Övrigt julpynt brukar inte plockas fram förrän dagarna innan jul. Hur gör ni, allt julpynt på en gång eller väntar ni som vi till närmare jul? Däremot är julbaket i full gång och snart har jag frysen full med julbröd och julkakor. Idag ska jag göra en ny sats glögg till första advent imorgon.

Den här veckan som varit har jag varit hemma och VAB:at med en febrig Algot och vi har mest tagit det lugnt. Nu är hans febern äntligen över och det är bara en envis hosta som hänger kvar. Hoppas att ni får en härlig lördag!

Kycklingröra



KYCKLINGRÖRA MED CURRYSMAK
4 pers

4 kycklingfiléer
1 gul lök
1 paprika
3 dl creme fraiche
0,5 dl vispgrädde
Curry
Salt och svartpeppar

Gör så här:
Skär kycklingen i mindre bitar och stek i smör, salta och peppra. Ta ur kycklingen ur pannan och stek löken och paprikan, pudra på curry. Tillsätt kycklingen och rör ihop. Häll i creme fraiche och grädde och låt röran koka upp. Smaka av med salt och peppar.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

3 kommentarer:

Änglar & Hjärtan sa...

Vill bara tacka dig för en otroligt inspirerande blogg! Jag äter själv Lchf och har gjort det i omgångar. Efter mkt om och men har jag kommit fram till att detta är kosten för mig! Mår så bra... Magen är lugn framförallt och jag slipper magknip och magkramper! Och som sagt... Inspirationen hittar jag här hos dig!
Hälsningar Alexandra

Helena sa...

Detta blir söndagens middag, låter supergott.

Tack för många inspirerande recept!!!//Helena

Unknown sa...

Endast adventsljusstakar och stjärnor kommer fram nu till första advent och julgardiner i köket......tomtarna brukar kika fram lagom till min födelsedag ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...