söndag 2 december 2012

Första advent

Saffransmuffins och pepparkakor

Trevlig första advent! Här har julskivorna avlöst varandra och vi har njutit av en lugn och skön dag. På eftermiddagen dukade jag fram adventsfika i form av saffransmuffins med lättvispad grädde, väldigt juligt och gott. Jag plockade även fram några pepparkakor från gårdagens provbakning och jag blev riktigt nöjd med resultatet.

Hoppas att ni har en skön och härlig första advent. Och en liten påminnelse... glöm inte att släcka ljusen när ni lämnar rummet!

Första ljuset tänt

Pepparkakor

Saffransmuffin och grädde

Kaffe


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

11 kommentarer:

monkan sa...

Vilka fina pepparkakor! Så snygga är inte de jag bakade idag, hehe :)
Trevlig adventskväll!
/M

Nilla sa...

Vilken fin adventsljusstake! Letade efter receptet på saffransmuffinsen, men hittade det inte. Är jag dålig på att leta eller har du inte lagt ut det?

Mitt liv som fru L sa...

Vilken mysig första advent ni haft! Mycket gott ser jag!
Tusen TACK för dina kommentarer inne hos mig, det värmer!

Kram C

Unknown sa...

Oh, vad mysigt! :) Skulle nästan vilja hemma hos dig på adventsfikat! ;)
Ha en fin kväll!
Kram kram
//Lana

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Nilla: Jag har inte lagt ut receptet ännu på saffransmuffinsarna, men det kommer!

Marja - Baka Sockerfritt sa...

Vilket härligt adventsmys! Så mycket gott :)

Millis - JimpsMillis LCHF sa...

Vilka snygga pepparkakor! Perfekt adventsfika :-)
Trevlig advent!

Unknown sa...

Mysig fika men snygga kakor!!

Unknown sa...

Jättefin ljusstake!
Saffransbullar har jag alltid tyckt varit torra och trista, men ska nog ta och prova att smaksätta mina muffins med saffran. Det BORDE ju bli bra :)
Tyvärr har jag ju inte tillgång på kokosnötsmjöl här :( annars hade jag provat ditt recept.

amanda magnusson sa...

Åh vilka fina pepparkakor! Har du lagt ut receptet än? Jag är så sugen på att göra GODA lchf-pepparkakor, och dessa var ju dessutom jättefina! :) kram!

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Amanda Magnusson: Receptet på pepparkakorna kommer. :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...