måndag 17 december 2012

Anjovisrulle och rättikajansson

Här kommer en liten påminnelse om två juliga recept som jag lagt upp tidigare. Något som alltid finns på vårt julbord är janssons frestelse och anjovisrulle. Det är två maträtter som jag är uppväxt med och utan dem blir det helt enkelt inte jul. Klicka in på länkarna nedan för att komma till de LCHF-anpassade recepten.


Anjovisrullen finns alltid på vårt julbord den är otroligt god. Originalet innehåller vetemjöl men jag har gjort om receptet så att det passar oss som äter LCHF. Receptet på anjovisrullen hittar du här.


Den vanliga Janssons frelstelsen är gjord på potatis men den går lika bra att göra på rättika. Rättika innehåller mindre kolhydrater än potatis och kan därför vara ett bättre alternativ för dig som vill dra ner på kolhydraterna. Receptet på rättikajansson hittar du här.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Oh, så gott!
Den här rullen måste jag bara prova laga! Låter sååå gott!
Ha en fin måndag!
kram
//Lana

Unknown sa...

Håller med Lana, rullen låter smarrig!
Kanske får den va med på vårat julbord ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...