tisdag 18 december 2012

Currysill

Currysill

För några år sedan åt jag currysill och tyckte det var fantastiskt gott. Jag hittade aldrig sillen i någon affär men har inte lyckats glömma den goda smaken. I år provade jag att göra min egen variant av currysill. Jag utgick från vanlig inlagd sill i klar lag som jag silade av och blandade med currymajonnäs. Det blev jättegott!

Silltallrik

Currysill


CURRYSILL

Inlagd sill från klar lag
Currymajonnäs

Gör så här:
Sila av sillen från lagen och blanda med currymajonnäs. Det behöver bara vara så mycket currymajonnäs att sillbitarna täcks.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

3 kommentarer:

Johanna sa...

Tack för tipset! Jag vill så gärna göra egen sill i år eftersom jag inte äter av den mamma gör (socker i). Som du kanske vet älskar jag enkla recept och hur enkelt var inte detta? Så låter det fantastiskt gott också! Ännu mer julinspiration från dig. Du är guld värd! Kram!

Unknown sa...

Äter inte sill själv... men det här receptet skulle absolut funka för min man! :)
ha en fin tisdag!
Kram
//Lana

Mitt liv som fru L sa...

Mmm älskar sill! Måste nog prova detta, då min pappa älskar currysill :)

Tack för svar om brödet, får prova mig fram!

Ha en fin tisdag :)
Kram C <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...