lördag 29 december 2012

Rester av julmat

Julmatstallrik

Det händer inte mycket i matväg här hemma, vi njuter av ledigheten och lever på matrester från juldagarna. Jag har inte tröttnat på julmaten och tycker att den fortfarande är lika god, vilket är tur med tanke på hur mycket rester som blev över. Jag gillar dagarna efter jul när man bara kan plocka ihop alla godsaker från kylskåpet och sätta sig och äta utan större insats i köket.

Lediga dagar betyder också en hel del läsning och jag har totalt fastat i min julklappsbok "Fifty Shades of Grey" ("Femtio nyanser av honom" på svenska), har ni läst den? Det är härligt att ha tid att bara sitta och läsa hur länge jag vill utan en massa måsten.

Jag måste tipsa om filmen "In time" som Magnus fick i julklapp och som vi tittade på igår kväll. Filmen är otroligt bra och tänkvärd, en film helt i vår smak. Nu när vi är lediga tittar vi gärna på film på kvällarna. Har ni tips på några bra filmer?

Ytterligare en julklapp som används är Algots labyrintspel. Den har sysselsatt hela familjen i många timmar. Frustrerande men roligt. :)

Igår handlade jag Expressen LCHF-bilaga. Det är alltid kul att läsa recepten och inspireras att prova nya smaker och nya maträtter. Den senaste tiden har jag fastnat i gamla recept men nu känner jag att det är dags att prova lite nytt igen.

Jag passar på att läsa "Fifty Shades of Grey"
nu när jag är ledig

Jag rekommenderar filmen "In time",
tänkvärd och väldigt bra

Labyrintspelet som sonen fick i julklapp
håller oss sysselsatta

LCHF-bilaga fylld med inspirerande recept


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

3 kommentarer:

Kikki Sandström Inspiratör o Coach sa...

Tycker mig se Janssons Frestelse på tallriken. Är det en LCHF-variant?

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Kikki Sandström: Det stämmer att det är Janssons frestelse. Det blev ingen LCHF-variant av den utan vi gjorde på potatis i år. Annars brukar jag göra med rättika, men när vi var fler som skulle äta julbord tillsammans höll vi oss till en sort.

Mårtenssons kök sa...

Åh, labyrint, där snackar vi nostalgi... Undrar hur det hade gått om man testat det nu:)

Gott nytt år till dej.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...