onsdag 4 januari 2012

Laxrullar med pepparrot

Idag åt vi vitkålscarbonara till kvällsmat och det är en stor favorit här hemma hos oss. Samtidigt som vi åt tittade vi på första avsnittet av "The voice", ska bli spännande att se vad det blir av det programmet.

Här är första tapasrätten från nyårsmenyn, lyxrullar med pepparrot. Lax och pepparrot passar väldigt bra ihop smakmässigt tycker jag och de här laxrullarna blev jättegoda.



LAXRULLAR MED PEPPARROT

100 g rökt lax
50 g färskost med pepparrotssmak
Ev en skvätt vispgrädde

Gör så här:
Blanda eventuellt ut osten med lite grädde för att få den lättare bredbar. Bre på osten på laxen och rulla ihop till rullar. Dela varje rulle på mitten och ställ på ett fat.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

3 kommentarer:

Mitt liv som fru L sa...

Vitkålscarbonara lät väldigt gott, det kommer jag prova! KRAM <3

Anna sa...

Jag älskar pepparot, men äter det för sällan.
Ingen god natts sömn här inte tyvärr :/
Ska testa frallorna :D

Malin I Form sa...

Jag har väldigt svårt för rökt lax men det där lät väldigt gott! Kanske skulle ge det en chans till i alla fall..

SV: Ja, gör det! Supergott!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...