fredag 13 januari 2012

Sallad med bacon och rostade solroskärnor

Det här är en jättegod sallad som passar perfekt att ha som förrätt. Vi åt den senast vid nyår som tapasrätt. Baconet och västerbottenosten ger salladen en härlig smak och solroskärnorna ger lite krisp att tugga på.


SALLAD MED BACON OCH ROSTADE SOLROSKÄRNOR
(mängd efter önskemål)

Ruccola (på bilden finns även lite spenat med också)
Bacon
Västerbottenost, riven
Solroskärnor

Vinegrett:
Olivolja
Äppelcidervinäger
Salt och peppar

Gör så här:
Rosta solroskärnorna i en torr stekpanna. Strimla bsconet och knaperstek det. Blanda sallad, bacon, västerbottenost och solroskärnor. Blanda ihop vinegretten och blanda med salladen. Lägg upp på ett fat.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

4 kommentarer:

Ellen - LCHF och mycket annat sa...

Svar: Ja jag har ocksa testat en massa olika LCHF bröd, men detta är en av favvisarna, tillsammans med ostfrallorna :) och formfranskan förstas.

Malin I Form sa...

Ååh, vad gott! Måste komma ihåg att köpa västerbottenost alltså..

Anna sa...

Ja det är ju så gott. Åt lax hela tiden ett tag så har lugnat mig lite, men snart är det dags igen :)

♥ Sojka ♥ sa...

Oj, verkligen annorlunda. :) Men säkert gott. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...