torsdag 5 januari 2012

Fyllda parmarullar

Jag har precis veckohandlat och kylskåpet och skafferi är nu fyllt med en massa gosaker som ska lagas under veckan. Nu är hela familjen lediga, utan inplanerade saker, i tre dagar och det ska bli så skönt att bara vara hemma och ta det lugnt.

De här fyllda parmarullarna är helt underbart goda. De soltorkade tomaterna i krämen ger rullarna en härlig smak. Vi åt dessa vid nyår och det var min vän Jessica som stod för receptet. De kan varmt rekommenderas.


FYLLDA PARMARULLAR
12 st

12 skivor parmaskinka
2 dl creme fraiche
ett knippe färsk basilika
100 g strimlade soltorkade tomater
Salt och svartpeppar

Gör så här:
Blanda creme fraiche, riven basilika, soltorkade tomater, salt och peppar. Lägg en klick på varje skiva parmaskinka och rulla ihop.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

7 kommentarer:

Anna sa...

Ja usch, det gör så ont.. Jag fattade inte först att jag att det var den jag tryckte ner i soppåsen och tryckte hårdare :/
allt bra med dig?

Malin I Form sa...

Ooh, så mumsigt det lät då!

SV: Tack för svaren!

Maria sa...

Åhh, de ser underbara ut !! :P

Anna sa...

Jag håller med. Saknar inte heller något :)
Har du någon kvantumbutik där du bor? Där kan mandelmjöl finnas. Annars så tar du kontakt med en eller Coop tex så tar de säkert in. Skulle
med ha gratäng men ångrade mig. Det är ju så gott :)

Matglade sa...

Tack för ett underbart recept! Hade dom här till förrätt när jag bjöd på middag förra helgen, dom blev galet uppskattade.

/Matglade.blogg.se

Matglade sa...

La ut receptet på min blogg, länkade självklart till dig! Du som ska ha berömmen :)

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Matglade: Vad kul att du gillade dem. De var en favorit på tapasbordet. :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...