söndag 15 januari 2012

Västerbottenchips med topping

Dessa små snacks är fantastiskt goda och kan serveras som mingeltilltugg, tapasrätt eller bara som snacks när man vill ha något gott att äta. Det är en riktigt mumsbit som lätt ger mersmak. Chipsen kan förberedas i förväg men toppingen läggs på precis innan servering annars mjuknar chipen.


VÄSTERBOTTENCHIPS MED TOPPING

Riven västerbottenost
Creme fraiche
Nymalen svartpeppar
Finhackad rödlök
Röd stenbitsrom

Gör så här:
Lägg små högar med västerbottenost på en plåt med bakplåtspapper. Låt osten smälta i ugnen ca 10 minuter i 200 grader i mitten av ugnen, kolla noga så att chipsen inte bränns. Låt svalna. Toppa chipsen precis innan servering med creme fraiche, svartpeppar, rödlök och rom.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

6 kommentarer:

Henrik - Allt om LCHF sa...

Gott! Och vilken snygg bild du fått till!!!

Fröken M sa...

Det där är ren och skär LYX !! gud va gott :)
haha... jadu, nu har vi inte jätte mycke snö här heller, men ett par centimeter så det ska nog gå att dra viggo i pulkan åtminstone ;)
Kram

anna sa...

Det är något med bloggappens uppdatering tror jag :/
Så tråkigt! Har spelat match idag. Vad blir det för gott som du lagar? Ha en fin kväll!kramar

Sukkerspinnengelen sa...

I Norge har vi ikke Västerbottenost. Er det en type ost som er mild eller skarp i smaken?

Malin I Form sa...

Hm, får nog testa detta. Det är många som har tipsat om det nu :)

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Sukkerspinnengelen: Västerbottenost är en lagrad hårdost som har stark smak. Borde funka bra med någon annan stark och vällagrad ost istället.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...