tisdag 17 januari 2012

Wraps

Jag har testat att göra wraps. Perfekta att fylla med en god röra och ta med i matsäcksväskan eller äta till tacosen. De går också bra att fylla och gratinera i ugnen med lite riven ost över. Jag steker i en pannkakslägg med diameter 20 cm, har du en större stekpanna kanske receptet ska dubblas.


WRAPS
1 st

1 ägg
1,5 msk vispgrädde
1 tsk fiberhusk

Gör så här:
Blanda alla ingredienser och stek på medelhög värme. Vänd wrapsen när smeten stelnat. Låt svalna och fyll med valfri fyllning.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

9 kommentarer:

Ellen - LCHF och mycket annat sa...

Svar: Ja det är riktigt gott och bra att det finns sant :)

Mitt liv som fru L sa...

Det där måste jag också prova!

anna sa...

Jag får inte för kontraktet :/
JAg önskar jag hade skrivit dit att jag får äta all LCHF, men skrev bara en gång i månaden eller vid fest/födelsedag :/
Perfekt, de här ska jag testa på torsdag =)

Elena sa...

Mm, gott!

Hur står allt till? :)

Malin I Form sa...

Vi ska prova en annan variant som jag hoppas blir lite mer "brödig" nästa gång vi äter tacos :)

anna sa...

Jag lovar att inte träna om jag känner mig sjuk imon.. Det är dubbelpass annars som gäller, men det är inte värt de för då tar det bara längre tid att bli frisk och frisk vill man ju bli fort =)
Jag får ta lite d-droppar ifrån sonen :P
Tack för omtanken, ha en fin kväll!kramar

Tess sa...

Mm, smart recept! :)

Anonym sa...

Blir det inte kletigt att hålla i?
/Ronja

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Ronja: Jag skulle rekommendera att ha ett smörgåspapper runt wrapsen om man vill hålla den. De var inte direkt kladdiga men de blir lite feta på ytan eftersom de steks i smör.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...