måndag 16 januari 2012

Espressopannacotta (LCHF)

Pannacotta och kaffe

Här kommer sista receptet från nyår. Min vän Jessica hade förberett en jättegod pannacotta med espressosmak. Vi var nog alla väldigt mätta efter tapasrätterna men efterrätt får på något sätt alltid plats. Jag kan tänka mig att det passar att smaksätta den med andra smaker än espresso också, kanske vanilj eller choklad. Den kan nog vara god med lite vispad grädde till också.


ESPRESSOPANNACOTTA
6 pers

5 dl vispgrädde
0,5 krm äkta vaniljpulver
2 msk frystorkad espresso
2,5 gelatinblad

Gör så här:
Lägg gelatinbladen i kallt vatten minst 10 minuter. Koka upp grädden och ha i vaniljpulvret och kaffe. Ta av grädden från spisen. Krama ur vattnet ur gelatinbladen och låt dem smälta i grädden under omrörning. Häll upp i glas och låt stå kallt i minst 3 timmar.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...