fredag 6 januari 2012

Köttbullar och gräddstuvad savoykål

Åh, vilken härligt slö dag det har varit. Jag provade savoykål för första gången idag till lunch. Det blev gräddstuvad savoykål, hemmagjorda köttbullar och en liten sallad. Jag gillade savoykålen och den kommer jag absolut att köpa fler gånger.

Ikväll blir det lite plockmat (jag älskar det!) och det vita vinet ligger på kylning. Nu njuter vi av en varm härlig brasa i kaminen. Jag önskar er en trevlig kväll!


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

4 kommentarer:

Anna sa...

Blev nyfiken så nu måste jag ju oxå testa savoykålet =)Inte idag, men väldigt snart =)

Anna sa...

Javisst är det skönt, att bara vara :)
Trevlig helg till dig oxå. Nu ska jag köra ett spinningpass :)) kram

Elena sa...

Samma här, men jag känner mig bara trött och så men inget illamående och huvudvärk längre. Jätteskönt! :)

Savoykål har jag aldrig testat, det måste jag göra! Hur är det med vin och LCHF föressten?

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Elena: Torra vita viner kan man dricka ibland men för de som äter LCHF för att gå ner i vikt bör det inte bli för ofta.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...