fredag 6 januari 2012

Gräddstuvad savoykål

När jag var och handlade igår hittade jag savoykål och blev nyfiken på hur det smakade. Jag har sett andra använda det i matlagningen men för mig är det helt nytt. Det blev jättegott och ett roligt alternativ till vitkålen eftersom savoykålen har lite mer färg. Här har jag gräddstuvad savoykålen och det känns som ett tillbehör som passar till det mesta.



GRÄDDSTUVAD SAVOYKÅL

Savoykål
Vispgrädde
Salt och svartpeppar

Gör så här:
Strimla savoykålen och stek den lätt i en stekpanna. Krydda med salt och peppar. Tillsätt en svätt grädde och låt den koka in i kålen.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

2 kommentarer:

Maria sa...

Visst är det gott med stuvad kål .. vilken kål som helst passar. Jag gillar även ha lite Dijonsenap i .. blir lite extra sting! =)

nilla sa...

Ååååå, det ser ju jättegott ut.mmmmm....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...