söndag 29 januari 2012

Lunch med kanelsmak och nybakade frallor

Det är en lugn söndag hemma hos oss. Vi kom hem sent igår kväll efter vår dagsutflykt till Örebro så hela familjen är lite halvseg idag. Vi har pysslat med lite småsaker och bara njutit av en ledig dag tillsammans.

Till dagens lunch använde jag keso som jag lyckats köpa på mig alldeles för mycket av. Så istället för att slänga överbliven keso åt vi kanelmellis till lunch idag. Det är gott och mättande.

Eftersom jag älskar att baka så jag rörde ihop ett par ostfrallor (recept kommer) som vi också fick till lunch. Jag är nybörjare på LCHF-bakning men jag försöker lära mig sambanden mellan de olika ingredienserna så att jag ska kunna hitta på nya och goda recept. Det här brödet blev ett experiment som hela familjen tyckte blev väldigt lyckat. Vi åt frallorna lite halvljumna och det var jättegott.

Nu ska jag sätta mig framför brasan och njuta av lite härlig värme. Ha en trevlig söndagkväll!


Nybakad ostfralla med smör och ost

Kaffe


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

5 kommentarer:

Jimmie sa...

Tack för kommentaren. Måste testa pizzareceptet igen, något måste blivit fel.
Ha en underbar söndagskväll/Jimmie

Ellen - LCHF och mycket annat sa...

Svar: Det later härligt! Vi tog en promenad i kylan, riktigt skönt, men ännu skönare när man fick komma i värmen igen :)

Fröken M sa...

Det låter som en riktig myskväll :)
Här ska jag bänka mig med täcket i soffan och slumra till nån film !
kram

Unknown sa...

Väntar på receptet på frallor! Låter spännande!
//Lana

Malin I Form sa...

Det såg ut som en riktigt god måltid :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...