onsdag 11 januari 2012

Chilitoppad haloumi

Här kommer ytterligare ett recept från nyår, nämligen chilitoppad haloumi. De blev väldigt goda, se bara till att inte snåla med olivoljan. Ofta äter vi stekt haloumi men det var gott att få lite extra smak med hjälp av chilin.



CHILITOPPAD HALOUMI

Haloumi
Färsk chili
Svartpeppar
Olivolja

Gör så här:
Häll lite olivolja i botten på en ugnssäker form. Skiva haloumin och lägg i formen. Finhacka chilin och lägg ovanpå haloumin. Ha på svartpeppar. Ringla på rikligt med olivolja. Gratinera i ugnen ca 10 minuter i 225 grader.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

4 kommentarer:

Fröken M sa...

jag har faktiskt en bit halloumi i kylen så det där ska testas i morgon kväll när jag ska vara själv hemma :) Lite mys och godsaker i soffan är oxå vardagslyx !!

Ellen - LCHF och mycket annat sa...

Ah det där maste jag testa nagon dag!

Svar: Ja det var helt ok, fast de var ju färdiga. BBQ smaken kunde ha varit lite rökigare eller sa, ja lite mer smak.

anna sa...

ja kålpudding är ju så mumsigt 0)

Malin I Form sa...

Halloumi är supergott men chili har jag lite svårt för men det lät gott så kanske testar ändå :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...