onsdag 25 januari 2012

Svårt att separera äggvitan från äggulan?

När jag ska separera äggvitan från äggulan använder jag mig av en liten kyckling (eller ska det se ut som ett ägg med fötter?) som min man fick i present av min mamma för många år sedan. Jag tycker att den är supersöt och dessutom är den väldigt enkel att dela ägget i. Visst är den söt!


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

7 kommentarer:

Malin I Form sa...

Nämen vad smart! Aldrig sett tidigare faktiskt :D

SV: Näe, vi hittade faktiskt dem vid delikatessosten eller vad man ska kalla det (parmesan, chevre osv.)

Fröken M sa...

Oj vilken gullig ! Jag har aldrig sett en sån förut :)

Millis - JimpsMillis LCHF sa...

Åh vilken söt och smart oxå :) Perfekt att ha när barnen ska vara med och baka. En sån ska jag leta efter :) Ha det bra!

anna sa...

men åh, det är ju så perfekt. Vet du vart man kan få tag i en sån?

Klara Desser sa...

Har sett något liknande, om än ej så gullig. Jag själv brukar använda händerna. Häller ägget så att äggvitan rinner mellan fingrarna och äggulan blir kvar i handen. Fördelen är att man slipper de vassa kanterna på ägget som kan göra att äggulan går sönder. Och det slipper man ju även på lilla kycklingen!

Jimmie Lannér sa...

Haha, vad söt ! har inte sett en sån förut :))

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Anna: Tyvärr vet jag inte vart de går att köpa.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...