onsdag 11 januari 2012

Tomat- och mozzarellasallad

Idag ska jag planera matmenyn inför veckohandlingen. Kvällsmaten har jag idéer till men jag tar gärna emot tips på snabblagade och lätta luncher som passar till helgen. Har ni några förslag?

Här kommer ytterligare ett recept från nyår. Denna tomat- och mozzarellasallad passar som tillbehör till det mesta och det blir en härlig smakkombination av mozzarellan och basilikan.


TOMAT- OCH MOZZARELLASALLAD

2-3 tomater
1 mozzarellaboll
1 msk balsamvinäger
1 msk olivolja
Salt och svartpeppar
Färsk basilika

Gör så här:
Riv mozzarellan och skär tomaterna i skivor och blanda i en skål. Blanda balsamvinäger, olivolja, salt och peppar och häll över tomatern och blanda om. Lägg upp tomaterna på ett fat, varva med basilika.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

2 kommentarer:

Malin I Form sa...

Mums, vad gott! Älskar blandningen av tomat, basilika och mozzarella.. superduper!

SV: Ja, blomkål äter jag inte heller så för min del hade det bara blivit vitkål, vitkål och vitkål annars ;)

Elena sa...

Mm. mumsigt!

Du har alltid så bra recept! Tack för det. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...