måndag 30 december 2013

Tomatröra med vitlök och pepprig ost

Tomatröra med vitlök och pepprig ost

Röror kan man ju inte få för mycket av, eller hur! Här är en tomatröra baserad på soltorkade tomater och smaksatt med vitlök, mandel och pepprig ost från Boxholm Ost (Boxholm Tellicherry Peppar). Mycket smak och perfekt att servera till fisken, det grillade köttet eller som tillbehör på buffébordet.

Idag jobbade jag efter en veckas ledighet och det kändes som mitt i natten när jag satte mig i bilen för att åka till jobbet imorse. På vägen hem från jobbet skulle jag svänga förbi mataffären men fick snabbt ändra mig för det var så grymt mycket folk där och det var omöjligt att få en parkeringsplats. Jag åkte till affären lite senare och fick tag i mina matvaror så nu laddar vi inför nyår!




TOMATRÖRA MED VITLÖK OCH PEPPRIG OST

200 g soltorkade tomater
0,5 vitlöksklyfta
100 g riven Boxholm Tellicherry Pepparost
40 g mandel
2 dl olivolja
Salt och svartpeppar

Gör så här:
Mixa soltorkadetomater, vitlök, ost och mandel. Tillsätt olivoljan och mixa in den. Smaksätt med salt och peppar.


Receptet hämtat från Boxholm Ost men jag använde mandel istället för pinjenötter


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

5 kommentarer:

Therese sa...

Åh vad gott! Älskar röror:)Gott nytt år! Kram

Anonym sa...

Tack för fina mejerifria recept!

monkan sa...

Ja mycket folk i butikerna nu...

Önskar dej ett gott slut och ett gott nytt år!

Kramar/M

Unknown sa...

Låter supergott!!
Måste testa :)
Gott nytt år :)

Anna sa...

Jag älskar den sorten på osten. Ganska stark, men så god. Det jättegott ut! Gott nytt år <3 kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...