söndag 1 december 2013

Kokos- och chokladgodis

Kokos- och chokladgodis

Här har jag blandat kokossmör och kakao och fyllt i ischokladformar. Vill man ha en sötare smak kan man använda smält mörk choklad istället för kakao.



KOKOS- OCH CHOKLADGODIS

Kokossmör (rostade, mixade kokosflingor... se recept här)
Kakao

Gör så här:
Blanda i kakao efter eget tycke och smak i kokossmöret (jag använde ca 2 tsk kakao till 0,5 dl kokossmör). Fyll ischokladformar och ställ kallt så att de stelnar. Förvara i kylskåp.


TIPS:
- Vill man ha en lite sötare chokladsmak kan man smälta ner mörk choklad istället för kakao.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...