söndag 1 december 2013

Kokosgodis med jordnötstopping

Kokosgodis med jordnötstopping

Vill man piffa till kokosgodisarna med lite smak kan man toppa med en blandning av kokossmör och jordnötssmör. Förvara kallt och njut till kaffet eller bara som den är.



KOKOSGODIS MED JORDNÖTSTOPPING

Kokossmör (rostade, mixade kokosflingor... se recept här)
Jordnötssmör

Gör så här:
Fyll ischokladformarna upp till 3/4-delar med kokossmör (spara lite kokossmör), ställ kallt så att det stelnar. Blanda i jordnötssmör efter eget tycke och smak i övrig kokossmör och toppa godisarna (jag använde ca 3 msk jordnötssmör till 0,5 dl kokossmör). Ställ kallt så att godisen stelnar. Förvara i kylskåp.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

1 kommentar:

Unknown sa...

Gott, gott! Ska nog igen göra kokossmör! Tyckte att det var perfekt godis för mig! :)
Kramar! <3
//Lana

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...