tisdag 3 december 2013

Varma mackor med Boxholmsost

Varm macka med skinka och pepprig ost

Det är inte ofta jag gör varma mackor men när jag väl gör det så tänker jag varje gång att det här ska jag göra oftare. Jag använde Åses formfranska som jag toppade med tomatsås, skinka och pepprig ost från Boxholm Ost (Boxholms Tellicherry Peppar). Det blev jättegott.

Boxholms Tellicherry Pepparost har växt i smaken hos mig och från början trodde jag att den skulle vara godast bara i maträtter men nu har jag insett att den är minst lika god på en smörgås eller att bara äta som den är.

Ni missar väl inte tävlingen där ni kan vinna en kokbok från Boxholm Ost (sista tävlingsdag är den 6 december 2013), ni hittar tävlingen här.



VARMA MACKOR MED SKINKA OCH PEPPRIG OST
2 st

2 skivor formframska
2 skivor rökt skinka
8 skivor Boxholm Tellicherry Pepparost
Oregano

Tomatsås:
1 msk osötad tacosås
0,5 msk tomatpuré
0,5 tsk dijonsenap
Salt och svartpeppar

Gör så här:
Rör ihop ingredienserna till tomatsåsen. Bred tomatsåsen på brödskivorna och toppa med skinka och ostskivor. Strö oregano ovanpå. Tillaga i ca 10 minuter i 225 grader till osten smält.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...