torsdag 12 december 2013

Tips på julmat

Godis och julkakor i all ära men julmaten är ändå det som är godast på julafton enligt mig. En härlig buffé av maträtter som blandas på tallriken och som helt enkelt smakar JUL. Alla har vi våra favoriter på julbordet och här kommer några tips från mig på julmat. Klicka på länken under bilden för att komma till receptet.

Du hittar mer julinspiration under etiketten Jul.







Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

4 kommentarer:

Carolina sa...

Jag undrar om du har ursprungsreceptet till ansjovisrullen?
Jag skulle verkligen vilja testa på denna maträtt fast inte det lchf justerade receptet, det låter ju verkligen fantastiskt gott, det känns bara så onödigt att behöva skaffa en massa mjölsorter jag aldrig kommer att använda annars. Så om du har receptet tar jag tacksamt emot det :)

Whazzzup18 sa...

Hej hej!
Snälla söta du skulle du kunna tipsa om vilket lchf tårt recept är bäst för nyårsfest? VIll bevisa för alla att man behöver inte alltid använda socker och vetemjöl för allt ska bli gott. ^^
Ni har så otroligt många goda fina recept,såååå svårt att välja.
Sötningsmedel går bra i receptet.

Barnen= Något choklad aktigt
Vuxna=Inget choklad, en av de gillar inte choklad ( så synd ...) Kanske vanlij? Något gott lätt luftigt.
Jag litar på er, tipsa om något, så kommer jag absolut att välja det :D

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Carolina: I originalreceptet är det 1 dl vetemjöl (ta bort fiberhusken samt mandelmjölet eller kokosnötsmjölet i mitt recept). Dessutom var det 3 dl grädde och 2 dl mjölk (istället för 5 dl vispgrädde som jag använder). Samma ugnstider. :)

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Whazzzup18: Svårt att veta vad andra gillar, här kommer några förslag. :)

Kardemummakaka: Ha som tårtbotten, ha i mosade bär och toppa med grädde. Eventuellt en annan smaksättning än kardemumma, kanske vanilj. Servera med bär. (länk)

Chokladtårta med körsbärsfyllning: God men mäktig. Går att ha andra bär än körsbär om man vill. (länk)

Chokladkaka med chocolate whipped cream cheese frosting (LCHF):
Jättegod. :) (länk)

Squashkaka med whipped cream cheese frosting (LCHF):
En kaka/tårta utan choklad. (länk)

Mazarinkaka:
Dekorera med grädde och bär så blir det en tårta. (länk)

Mjuk kaka:
Använd som tårtbotten och toppa med grädde och bär. (länk)

Eller gör små söta cakepops:
Länk 1
Länk 2
Länk 3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...