lördag 14 december 2013

Lucia

Luciafika

Igår missade jag luciafirandet på jobbet men jag fick en härlig dos luciasånger när jag kom hem istället. Algot satte på sig stjärngosselinnet direkt när vi kom hem igår och har bott i det sedan dess, det var även det första som åkte på imorse. Insåg att det var ett tag sedan han hade det på sig för det räckte bara ner i till knäna på honom. :)

Igår spelade vi in det TV-sända luciatåget och imorse när vi vaknade kröp vi upp i TV-soffan hela familjen och tittade på programmet då istället. Medan vi njöt av fin julmusik åt vi ost- och skinkfyllda kesoplättar till frukost, Algot iklädd stjärngosselinne och strut förståss (stjärnan lyckades jag övertala honom att lägga ifrån sig ett tag så att han kunde äta).

Vi fick även lite luciafika idag. En skiva nygräddat vörtbröd med skinka och senap på samt en lussekatt. Riktigt juligt och gott var det! Dessutom har jag gjort julgodis som vi ska provsmaka ikväll. När Algot inte sjunger egna luciasånger spelar sterion jullåtar för fullt här hemma.

Glöm inte att tävla om ett fredagsmys-kit från SF Anytime, sista tävlingsdagen är idag (lördagen den 14 december 2013). Ni hittar tävlingen här.


Stjärngosse

Något kort stjärngosselinne ;)

Vörtbröd med skinka och senap



Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

2 kommentarer:

monkan sa...

Hehe, vad gullig han är sonen! Och lång... :-)

Kram/M

Unknown sa...

Så otroligt mysigt! Och så gott!
Vad härlig han är, sonen!
Maria har också en kort lucialinne som hon var tvungen att klippa av för att kunna göra piruetter med konståknings luciatåg! :)
Ha en fin tredje advent!
Kram kram <3
//Lana

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...